Login

2017/2018

Čechova stodola

Dne 1.6.2018 žáci 4. C a 4. D navštívili Čechovu stodolu v Bukové u Příbrami, aby si prohlédli galerii starých pověstí českých a lidových tradic. Nejprve si v tvořivé dílničce vyrobili lvíčka a pak se vydali na výpravnou výstavu Starých pověstí českých, které byly ztvárněny na velkých plátnech a figurínách. Touto výstavou je provedl bájný praotec Čech.
Závěrem si žáci zahráli na kovkopy a získaný poklad si buď odvezli domů nebo směnili za sladkosti v místním obchůdku. Výlet se všem dětem moc líbil a byl pěkným dárkem ke Dni dětí.
Lenka Klufová


Výlet Botanicus

Dne 18.5.2018 třídy 4.C a 4.D navštívily centrum řemesel spolu s přilehlými bylinnými zahradami Botanicus v Ostré u Lysé nad Labem.
Během prohlídky s průvodkyní se děti seznámily s historií starých českých řemesel (např. knihtisk, výroba svíček a mýdla, drátování, košíkářství).
Pak každý žák dostal 10 grošů, za které si některá řemesla sám vyzkoušel a v hodovní síni ochutnal tradiční pokrmy jako např. bramborák, palačinky, koláče, pečené brambory.
Závěrem jsme si prohlédli botanickou zahradu, bludiště a nakoupili nějaké suvenýry a bylinky domů maminkám. Všem se výlet moc líbil a díky pěknému počasí jsme si to všichni užili.
L. Klufová


Beseda s člověkem zevnitř

Beseda s člověkem zevnitř

JEJÍ ŽIVOT

Dnes jsme měli přednášku s paní Mellory, která nám vyprávěla o svém životě. Přednáška navazovala na exkurzi do vězení. Přednáška byla velice zajímavá a trochu depresivní, když si uvědomíte, jak to pro ní muselo být těžké.

Ona si myslí, že všechno začalo, když se jí narodil její mladší bratr, to jí bylo 13let. Tím, že se narodil, ztratila pozornost rodičů a získala volnost. Jednou když jela k babičce, na vlakovém nástupišti potkala skupinu lidí, která jí hned zaujala. Ti kluci měli totiž strašně dlouhé vlasy, což bylo v té době zvláštní, připadali jí vzdělaní a vůbec vypadali jinak (brali drogy). Ona se k nim přidala, protože jí zajímalo to vyprávění, ale chtěla zapadnout úplně, a tak chtěla brát taky drogy. Oni jí v tom nejdřív bránili, ale nakonec jí je jeden z party sehnal. Nejdřív brala málo, ale pak do toho spadla.

V 16 letech na to přišli její rodiče a tatínek s ní přerušil kontakty. Musela jít do různých léčeben, ale v tehdejší době se to tak neléčilo jako dnes, takže jí tam moc nepomohli. Když následně přijela do Prahy, hned se přidala k další skupině a brala dál. V 18 letech šla poprvé do vězení. Tam strávila 18 měsíců a pak jí pustili. Potom hned začala zase brát. Po nějaké době otěhotněla a narodil se jí nemocný syn Vojta, který ve 4 letech zemřel. Potom se změnily zákony a bylo těžké se k drogám dostat a ona začala vařit „perník“, vždycky jí půlka zůstala a tu ona vyměnila za heroin. Ale to také začalo být nebezpečné(a více hlídané), tak začala krást, zpravidla na zakázku. Říkala, že si obarvila vlasy na červeno, aby byla prý víc nenápadná, ale se svítící hlavou jí hned chytili. To dostala podmínku.

Poté jí chytili ještě jednou a to už šla na 2 roky do vězení. Vyprávěla nám, jaké tam bylo hrozné jídlo, že se nedalo jíst, vlastně jenom obarvená voda. Trest si odpykávala v ženské i ve smíšené věznici. Ve smíšené si posílali vzkazy na provázku(„koně“).  Zrovna tou dobou se s ní rozešel její přítel a ona celou dobu plánovala pomstu. Když jí pustili, prožili spolu nádhernou noc a ona ho ráno odkopla, aby věděl, jaké to je. Jenže pak zjistila, že je těhotná a navíc pořád brala drogy. Takže měla tři možnosti – nechat si dítě, potrat, přestat brát(ale to by stejně potratila). Zvolila si první možnost. Brala dál, a když se dítě narodilo, skončili oba na odvykačce. A ona abstinuje do dnes. Její syn nic nebere, ani nepije, takže je šťastná.

Ema Benešová, 9.C


DOPRAVNÍ SOUTĚŽ MLADÝCH CYKLISTŮ

Dne 17. 5. 2018 se družstvo čtyř žáků třídy 5. C ze ZŠ genpor. Františka Peřiny ve složení Eliška Jirásková, Antonie Vokáčová, Lukáš Holada a Ondřej Požár zúčastnilo obvodního kola Dopravní soutěže mladých cyklistů Prahy 6. Soutěžící museli absolvovat čtyři disciplíny: pravidla provozu na pozemních komunikacích - teoretická část, všichni si napsali test, poté tato pravidla uplatňovali v praktické části, což je jízda na dopravním hřišti, kterou sledovali a hodnotili policisté. Třetí disciplínou byly zásady poskytování první pomoci a posledním úkolem měly děti prokázat, jak ovládají kolo při jízdě zručnosti, kde na ně čekalo osm nelehkých překážek.

Naši žáci dosáhli výborných znalostí nejen v teoretické části soutěže, ale také v praktických dovednostech. Odměnou za jejich výkony bylo pěkné 2. místo.

 

Mgr. Romana Špaleta

učitelka ZŠ genpor.F. Peřiny

 


Exkurze na letecké základně v Čáslavi


Exkurze na letecké základně

Byli jste na Pražském hradě, na Sněžce nebo Karlštejně? Fajn. Jenže my jsme 14.5.byli na vojenské letecké základně a tam se jen tak někdo nepodívá! Na vojenskou základnu do Čáslavi nás pozvali piloti z Letky generála Peřiny, kteří byli u nás ve škole v dubnu na návštěvě.
Skoro 80 dětí z naší školy si mohlo v hangárech ze všech stran prohlédnout stíhačku JAS 39 Gripen a letoun L-159 Alca, který je sice menší, ale má lepší manévrovací schopnosti. Když jsme nahlédli do kokpitů, připadalo nám, že se tam kvůli množství přístrojů snad ani nemůže vejít pilot! Děti měly spoustu zajímavých dotazů třeba o rychlosti, spotřebě, doletu, velikosti nábojů nebo dostřelu. Nejvíce nás zajímalo vystřelovací sedadlo, které má spoustu senzorů (např. samo pozná výšku a tlak vzduchu) a dokáže pilotovi zachránit život.
Pak jsme zamířili za sokolníky, kteří se svými svěřenci chrání letiště před hejny ptáků, která jsou pro vzlétající a přistávající stroje obzvlášť nebezpečná. Sokolníci nám představili sokoly, káni harissovu, orla i výra (který se však k ochraně letiště nepoužívá). Zajímavé je, že navzdory technologickému pokroku (např. snaze používat drony) jsou dravci stále pro letiště nenahraditelní.
Před hlavní budovou jsme si porovnávali vývoj historických stíhaček od JAKu 23 až po MIG 23 (který měl „stahovací“ křídla). Další historické předměty (uniformy, fotografie, části letadel) jsme obdivovali v malém muzeu. Vždyť historie našeho letectva slaví letos 100let!
Ovšem nejvíc jsme si užili letecký trenažer, který se používá pro výcvik pilotů. Kdo chtěl, mohl si zkusit na chvilku pilotovat stíhačku! Zážitek to byl ovšem i pro neletící přihlížející, protože jsme si viděli to co „pilot“. A tak jsme si užívali přelet nad Jičínem či Sněžkou, ale měli jsme co dělat, aby se nám (i když jsme stáli nohama na zemi) neudělalo špatně, protože nás někteří kamarádi potrápili letem „břichem nahoru“. Zkrátka každý nemá na pilotování bojového letounu žaludek.
Při odjezdu ještě zamávali „pampeliškám“(což jsou v leteckém slangu z nebe se snášející parašutisté) a domů se nám ani moc nechtělo. Den na základně jsme si opravdu užili. Děkujeme pilotům a přejeme jim klidnou službu a bezpečné přistání.
L. Fulínová
(učitelka, ZŠ Genpor.Fr. Peřiny)






U nás doma - NA ZEMI

„U NÁS DOMA – NA ZEMI.“
Reportéři naší školy zjistili, že v pátek 11. 5. 2018 byl na ZŠ F. Peřiny Den bez učebnic s názvem „U nás doma – Na Zemi“. Že učit se jde také jinak než jsou každodenní vyučovací hodiny, se ukázalo na 24 místech ve školní budově, která nabízela návštěvu různých zajímavých míst světa.
Chvílemi to u nás vypadalo jako bychom byli žáky nějaké mezinárodní školy, protože se tady mísily různé světové jazyky a kultury.
Žáci mohli navštívit tato stanoviště:
1. ANTARKTIDA (Země všech a nikoho.)
2. ČR (Když seberu do ručiček pilku, potrvá to nejdýl chvilku.)
3. KEŇA (Masajové.)
4. ŠPANĚLSKO (Poznáváme Španělsko všemi smysly.)
5. ČÍNA (Štěstí, zdraví, dlouhá léta.)
6. JAPONSKO (Sushi.)
7. ŘECKO (Řecko modrá a bílá. To je všecko?)
8. SKOTSKO (Za Nessie do Skotska.)
9. INDIE (Za Arunou do Indie.)
10. SLOVENSKO (Náš soused.)
11. S IT DO SVĚTA (Pojďme poznat ten náš svět, máme na to internet.)
12. BELGIE (Země vaflí a belgických pralinek.)
13. RAKOUSKO (Náš alpský soused.)
14. KYPR (Afroditin ostrov.)
15. NIZOZEMSKO (Tulituli tulipán.)
16. ITÁLIE (Bienvenuto al Carnevale.)
17. MAĎARSKO (Historie dnešníma očima.)
18. IZRAEL (Hledání kořenů.)
19. NĚMECKO (Země blízká neznámá.)
20. FRANCIE (Padělatelé obrazů.)
21. ANGLIE (Zariskuj si v Anglii.)
22. BRAZÍLIE (Pod olympijskými kruhy aneb olympiáda jinak.)
23. NOVÝ ZÉLAND (Maorský tanec.)
24. USA (Když hvězdy tančí.)
Nás jako reportéry nejvíce zaujal krásný maorský tanec novozélandských tanečnic. Do Číny jsme se nechali zlákat vůní vonných tyčinek, ochutnali jsme jejich tradiční zelený čaj a zkusili si vyrobit lampióny štěstí. Nemohli jsme minout ani belgické pralinky. Po náročné cestě jsme se zastavili v Japonsku a ochutnali jsme výborné sushi, v Řecku zase tradiční pomazánku tzatziki. V Indii „jsme navštívili“ naši adoptovanou studentku Arunu a seznámili jsme se více s místními zvyky. V Nizozemsku nás přivítaly barevné tulipány a ve Francii jsme viděli šikovné, skoro světové, malíře. Že máme mezi sebou zdatné sportovce ukázal zájem o Brazílii i USA, kde nás potrápili naši učitelé tělocviku. Zručné žáky jsme objevili při výrobě dřevěných hraček v České republice, nebo v Keni, kde se vyráběly šperky pro místní Masaje, a nebo v Itálii, kde jsme viděli výrobu pravých karnevalových masek. Návštěvníky Španělska jsme potkávali v celé budově, protože hledali tajemný poklad.
Závěrem několik postřehů od našich žáků tak, jak je sdělili reportérům školy:
- Japonsko jsem si vybral, protože mám rád sushi. ( Tobiáš 6.E)
- Nový Zéland jsem zvolil, protože jsem si chtěl zatancovat. (Max 7.C)
- Jsem na půl řeckého původu a také mám rád olivy. (Vangelis 6.E)
- Chci se dozvědět něco víc o Antarktidě a navíc jsme si počítali svoji
ekologickou stopu, to byl zajímavý poznatek. (Matyáš 8.C)
- Zajímá mě historie antického Řecka. (Tom 9.C)
- Chci se dozvědět více informací o Německu. (Štěpán 8.D)
- Indie mi přijde hodně zajímavá. (Štěpánka 6.C)
- Den bez učebnic je dobrý. (Andrea 7.A)
- Mám ráda Itálii. (Nikola 8.D)
- Zajímá mě historie antického Řecka. (Tom 9.C)
- Mám ráda tulipány, proto jsem si vybrala Nizozemsko. (Rebeca 7.B)
- Myslel jsem si, že na Novém Zélandu bude něco z tělocviku. Tančíme tady a zatím mě to hodně baví. (Matyáš 7.C)
- Francii jsem si vybrala, protože mě hodně zajímá umění. (Eliška 8.E)
- Do Brazílie jsem šel kvůli pohybu. (Honza 8.C)
- Izrael je pro mě moc důležitý, protože jsem křesťanka. (Ludmila 8.E)
- Zajímá mě Maďarsko. (Kačka 7.D)
- Na dnešek jsem se těšil. (Omar 6.E)
Zeptali jsme se i na názor naší paní ředitelky, která všechna stanoviště navštívila a takto je pochválila: ,,Dnešní den se mi líbil, žáci vypadali spokojeně a poděkování zaslouží všichni provozovatelé a jejich asistenti. Když budou žáci chtít, můžeme takový den realizovat opět příští rok.“


A co říci úplně na konec? Byl to super den, nové poznatky, nové zážitky, noví kamarádi a vědomí, že s úsměvem je den hned hezčí. Ať takové jsou i všechny další dny, které nám zbývají do prázdnin.

Reportéři tiskového střediska z 11.5.2018
Tereza P. 9.C, Petr K. 9.C , Matěj B. 9.C



Exkurze do Osvětimi

Exkurze do Osvětimi

V úterý 3. 4. 2018 se skupina žáků z osmých a devátých tříd vydala do polské Osvětimi na exkurzi do koncentračního tábora. Nejen pro mě to byl jeden z dost silných zážitků, ze kterých jsem si hodně věcí vzala a uvědomila si je. První věc, která na vás zapůsobí, když vejdete do Osvětimi, je brána „Arbeitmachtfrei“ (český překlad ,,Práce osvobozuje" ). To je jedna z věcí, které v Osvětimi nelze přehlédnout.

 

Ještě horší než Osvětim je Březinka (Osvětim II.) Lidé byli převezeni na rampu, kde byli rozděleni nejdříve na ženy s dětmi a muže. Tyto dvě skupiny byly poté rozděleny na práce schopné – tj. ty, kteří se hodí pro jejich experimenty (také děti, především dvojčata), a ty, kteří šli rovnou do plynu. Spali na dřevěných chladných postelích, prali se o jediný kus ,,peřiny", což byl spíše kus látky, aby se trošičku zahřáli. Leželi tělo na tělo, v jedné posteli muselo být třeba až 10 žen.

 

Můj názor? Můj názor je takový: Na tomto místě jsem nevěděla, jaké mám pocity, jakou mám náladu, ani jsem nechápala, jak někdo mohl být taková "zrůda" a mohl něco takového uskutečnit. Stát na místě, kde před několika desítkami let zemřelo tolik nevinných lidí, bylo náročné.

Lidé jsou přeci jiní, jsou jiné národnosti, jiné výšky, váhy, orientace, pohlaví, věku... Lidé by se neměli chovat vůči ostatním hnusně! Samozřejmě se nemusíme mít všichni zrovna v lásce, ale alespoň bychom se mohli trošku tolerovat.

Jsem ráda, že žiju v tomto století. I když sice nenávist, rasizmus a odsuzování stále je, ale doufám, že takováhle ohavnost, která se děla, se už nezopakuje. Jsem ráda za to, jaká jsem, jsem ráda, že žiju v prostředí, které se snaží lidi v určité míře podporovat, chápat a tolerovat a nezavrhuje je jenom proto, že jsou jiní.

Fotografie a text: Lucie Patrovská,

foto celé výpravy: p.uč.Němcová


Jak to bylo na Den Země v Řepích ( 24. 4. 2018)

Téma letošního ročníku Dne Země v Řepích – Jíme zdravě – nám je samozřejmě velmi blízké, protože o stravování se každý rád něco dozví, i když ne všichni se dobrými radami vždy řídíme, a proto je dobré si je připomenout.
Náš celoroční pracovní ABCD tým složený z vybraných žáků našich čtyř devátých tříd si připravoval stanoviště tak, abychom svými nabídkami upoutali zájem návštěvníků.
Stanoviště měla názvy: HMATÁME – TŘÍDÍME – OBRÁZKUJEME – BĚHÁME a bylo jich celkem osm. Pracovalo nás na zahradě ZŠ J. Wericha celkem 17, a protože se počasí letos vydařilo, bylo to i příjemné setkávání v záři slunečních paprsků.
Naše příprava probíhala sice klidně a s dostatečným předstihem, ale když jsme uviděli davy dětí z mateřských škol, byli jsme docela zaskočeni jejich aktivitou a hravou bezprostředností. Velmi nás potěšilo, když jsme viděli, že děti měly zájem o naše nápady. Ale bylo náročné všechno zorganizovat. Během další hodiny jsme se již poučili, počítali se vším a všechno probíhalo v pohodě. Ukázalo se, že mladší žáci přistupovali k řešení úkolů velmi aktivně a bezprostředně na rozdíl od těch odrostlejších. Ať už se jednalo o obrázkové piškvorky, skládání obrazu autíčka z ovoce a zeleniny, třídění různých materiálů, přiřazování správných názvů k rostlinám, řešení toho, co je zdravé a co nezdravé, co je jedlé nebo nejedlé nebo doslova běhání o závod ke košům s modely ovoce a zeleniny.
Doufáme, že tato akce přinesla nejen nové poznatky, ale i nová přátelství tady u nás v Řepích.
členové ABCD týmu ZŠ genpor. F. Peřiny


Přednáška letců z Čáslavi

Dne 23. dubna měli sedmé třídy přednášku o 21. základně taktického letectva Čáslav.
Přednáška byla o taktických letkách. Pozvání přijali tři letci z letky generála Peřiny, která se stará o obranu vzdušného prostoru České republiky. První hodinu nám představovali všechny další letky, dále plnění jejich úkolů a povinností. Promítali různá videa,např. jak si musí postavit přístřešek v zimě, ukázky seskoků z letadel a nebo jak se dostat z vody.
Druhá hodina byla o zajímavých věcech, které s sebou přinesli na ukázku např. helmu s kyslíkem, záchranné lehátko (člun), kalhoty, které musí mít na sobě při letu. Poté jsme se mohli ptát na různé otázky. Řekli nám, jak musí mít ostříhané vlasy, kolik stojí jejich letadla, jaké to je být tak dlouho v letadle, i jak vysoko létají a jak daleko dostřelí, jaký je režim dne nebo jakou musí mít snídani, aby měli perfektní kondici. Další zajímavou informací pro nás byl zdravotní stav. Pokud letci mají rýmu nebo problémy se zuby, tak nemohou létat a ani nemůžou mít na něco alergii. Potíže s očima (dioptrie) a nalomené kosti jsou též nepřípustné.
Nakonec nám na obličej namalovali černozelené maskovací vojenské čáry a pozvali nás na exkurzi na letiště v Čáslavi. Přednáška se nám velice líbila a určitě se za nimi přijedeme podívat.
Markéta Hrachovcová, 7.B


Prales dětem

Prales dětem

Dne 25.4. nás přišel navštívit Petr Coubal, pracovník neziskové organizace Prales dětem, a vyprávěl našim šesťákům a osmákům o tom, proč je důležité zachraňovat deštné pralesy, i když jsou „na druhé straně světa“ a nás se jejich kácení „netýká“.

Představil nám projekt Green life, který se snaží zachránit a bránit prales na Sumatře v Indonésii. Kácení stromů nebo záměrné zakládání požárů kvůli masivnímu vysazování palmy olejné naší planetu připravuje nejen o vzácné druhy zvířat, ale především o lesy, které planetu ochlazují, a také zadržují  vláhu v půdě a vyrábějí kyslík.  Organizace vykupuje půdu, na které dává prostor obnovení pralesa. Úspěchem je návrat tygra sumaterského.  S ochranou před nelegálním kácením a pytláky pomáhají tzv. „oka pralesu“, což jsou fotopasti, jimiž ochránci sledují navracející se život v pralese, a také tzv. „tygří komando“, což jsou speciálně vycvičení strážci parku.

„Konec řečem. Je čas na činy. Jinak se my i všichni tvorové na této planetě staneme historií.“ L. DiCaprio (pro OSN)

Naše budoucnost je závislá na zdravotním stavu planety.

Jak můžeme pomoct planetě??? Naši šesťáci mají jasno:

„Prostě recyklovat, nevykašlat se na to. Snažit se nabýt líný! (Kiki)

„Neplýtvat.(Dan)

„Zbytečně neničit rostliny. (Valča)

„Nekupovat igelitové tašky.“ (Verča)

„Nekupovat věci s palmovým olejem.“ (Terka)

„Neplýtvat vodou.“ (Iris)

„Nosit si svůj kelímek na kafe.“ (Matěj)

„Nevěřit na to, že mi život zachrání zub z nosorožce, když je to blbost.“ (Eva)

„Přispívat nějaké organizaci, protože to není tak moc a pomůže to.“ (Ondra)


Hravá škola

Poslední pondělí v únoru a pak každé pondělí v březnu se setkávají některé paní učitelky s budoucími prvňáčky. Děti si mohou prohlédnout školu. Akce se jmenuje HRAVÁ ŠKOLA. Paní učitelky připravily pro předškoláky tyto dílničky: Dramatická výchova, Výtvarná dílnička, Pohybové hry, Hrátky s Aj, Kreativní dílnička. Předškoláci si tak hravou formou vyzkouší a někteří už vyzkoušeli práci ve škole.


Jak to letos dopadlo se školním kolem biologické olympiády?

24. ledna 2018 se u kabinetu přírodopisu sešlo neuvěřitelných 59 olympioniků, aby dokázali své znalosti v biologické olympiádě. Všichni pracovali téměř vědecky, protože zkoumali pomocí mikroskopů výtrusnice kapradin a ptačího peří. To ale nestačilo, protože na ně čekalo ještě určování 30 přírodnin.
Ale nejobtížnější pro všechny zúčastněné bylo řešení úloh v testových otázkách. A protože letošní 52. ročník měl zadané téma – pohyb, všechny záludné otázky se týkaly samozřejmě pohybu v přírodě, pohybových orgánů organismů a to nejen u člověka i živočichů, ale také pohybů v rostlinné říši nebo u mikroorganismů. Jen pro představu předkládáme některé pojmy z testových úloh : edafon, létací blány, lachtan, blatnice, přeslička, máčka, antropochorie v souvislosti s bolševníkem velkolepým, statické a dynamické plachtění, hrotnatka, lezec obojživelný, letuchy, poletuchy, stonožky, mnohonožky, losos, migrace, bublinatka, mucholapka podivná a další.
Všichni olympionici pracovali s plným nasazením proto zaslouží pochvalu a na prvních postupových místech se umístili tito žáci:
Kategorie C - Pitrmanová Linda 8.A , Růžek Jan 8.B,
Postránecká Zuzana 9.C, (Zborníková Ludmila 8.E)
Kategorie D – Plecitá Patricie 6.D, Vondráček Matouš 6.D,
Grulová Adéla 7.B, (Lasíková Lucie 7.B)


11. ročník novoročního koncertu Česko - japonské společnosti

Čtvrťáci na Karlštejně

21. a 22. 12. 2017 žáci čtvrtých tříd navštívili muzeum betlémů na Karlštejně.
Nejprve si pod vedením zkušeného lektora vyrobili vánoční dárek- ozdobili vlastní skleněnou ozdobu barevnými posypy. Poté si prohlédli kolekci českých historických betlémů ze dřeva, perníku, vosku, cukru apod. Přímo pod střechou muzea viděli i Karlštejnský královský betlém, který je největší loutkový betlém v ČR.
Závěrem si děti pochutnaly na dvou výborných palačinkách a zahřály se čajem.
Výlet se nám všem moc líbil.
Mgr. Lenka Klufová


Vánoční výlet 1. A na zámek Loučeň dne 11.12. 2017

Vánoční výlet 1. A na zámek Loučeň dne 11.12. 2017

DEN VETERÁNŮ


V keramické dílně

V říjnu a listopadu naše třída 4. C opět navštívila keramickou dílnu v ZŠ Laudova.
Žáci pracovali s keramickou hlínou, ze které tvořili vánoční svícny a následně zdobili glazurou.
Po posledním vypálení v peci si děti svícny dozdobí svíčkou a budou mít pěkný dárek pro
své nejbližší.
Mgr. L. Klufová


VYBĚHALI JSME PRO AFRIKU 70. 205 Kč

Vážení rodiče,

rádi bychom se s Vámi podělili o skvělou zprávu, a sice, že jsme ,,vyběhali pro Afriku“ neuvěřitelných 70.205 korun! Peníze jsme odeslali na transparentní účet organizace Člověk v tísni a budeme Vás průběžně informovat o výstavbě školy v Etiopské vesničce Tumticha, na níž jsme letos přispěli. Prostřednictvím našeho webu tak vyřizuji upřímné poděkování paní Bednářové z organizace Člověk v tísni, která byla naším výkonem ohromena a chystá se nás příští rok navštívit nejen proto, že naše škola se svým sportovním výkonem a vybranou částkou zařadila mezi ty nejlepší. Ještě jednou tedy velké díky Vám i Vašim dětem a už nyní se těšíme na příští, třetí ročník Běhu pro Afriku!

J. Fridrichová

Odkazy na náš web Postavme školu v Africe:

https://www.skolavafrice.cz/vysledky

https://www.skolavafrice.cz/vysledky/2017-ZSPeriny

O
dkaz na FB Člověka v tísni

https://www.facebook.com/clovekvtisni/posts/10154796650426432


Běh pro Afriku

V pátek 6. 10. se na hřišti naší školy uskutečnil druhý ročník akce s názvem Běh pro Afriku, kterou zaštiťuje organizace Člověk v tísni.
I když nám počasí zpočátku příliš nepřálo, tak se běhu zúčastnila nejenom spousta žáků, ale také naše paní učitelky, páni učitelé, a dokonce i vedení školy v čele s paní ředitelkou.
Někteří uběhli či ušli symbolicky jedno kolečko, jiní pojali běh jako závod a překonali původně určený limit deseti koleček; několik dětí dokonce pokořilo magickou dvacítku a překonali tak hlavně sami sebe. Kdo chtěl, běžel, kdo nechtěl, šel, nebo alespoň ostatním zapisoval kolečka na jejich startovní čísla.
Celkem se v šesti blocích na hřišti vystřídalo téměř třicet tříd z naší školy. K dobré atmosféře přispívala hlavně motivační hudba a povzbuzování jak spolužáků, tak učitelů. Paní kuchařky nám zpříjemnily pobyt na hřišti horkým čajem. Většina běžců tak odcházela z hřiště s úsměvem, který jim často vydržel až dokonce vyučování (a možná i déle).
V jednom dni se nám tak podařilo společně si zasportovat, poznat ostatní tak, jak je neznáme, podpořit dobrou věc a možná i překonat sebe sama.
Těšíme se, že podobně jako loni vybrané peníze pomůžou v Africe, kde spousta dětí stále o možnosti vzdělávat se jen sní. V minulém roce díky našemu běhu mohla být za součinnosti tamních obyvatel dostavěna škola v Kulufo, nyní pomohou vybrané peníze při dostavbě školy ve vesničce Tumticha. Více informací o právě probíhajícím projektu najdete na webových stránkách www.skolavafrice.cz
Děkujeme všem, kteří se na této akci jakkoli podíleli, zejména paní ředitelce a všem sponzorům našich běžců a už teď se těšíme na další ročník.

Mgr. J. Fridrichová, L. Patrovská


Projektový den v MSŠCH (Masarykova střední škola chemická)

Stejně jako v minulém školním roce jsme se s žáky devátých ročníků zúčastnili projektového dne v Masarykově střední škole chemické. V laboratoři si pod vedením vyučujících a VIP studentů z MSŠCH naši žáci vyzkoušeli filtraci, krystalizaci, destilaci, vytvářeli různé typy směsí a naučili se řezat a zatavovat skleněné tyčinky. I letos měla akce velký úspěch.
Mgr. H. Melichová


Výlet na horu Říp

Dne 27. 9. 2017 třídy 4.C a 4.D jely na výlet na horu Říp. Na horu vede několik značených turistických cest, my jsme zvolili přístupovou cestou ze severovýchodu, na které jsme nejprve prošli krásnou lipovou alejí a pak začali zvolna stoupat až k úpatí kopce. Při výstupu jsme narazili na Mělnickou vyhlídku, odkud byl překrásný výhled na celé okolí.
Počasí nám tentokrát přálo, byl krásný slunný den a naplno jsme si užívali babího léta.
Na vrcholu nás čekala zahradní výletní restaurace, kde se děti občerstvily a ochutnaly výborný bramborák. Poté jsme se vydali cestou k nedalekému rozcestí, od kterého to bylo již kousek k románské rotundě sv. Jiří a sv. Vojtěcha. Rotundu jsme si samozřejmě prohlédli i zevnitř a od průvodce jsme se dozvěděli mnoho zajímavého o historii této budovy i samotné hory Říp.
Výlet jsme si opravdu moc užili a díky dlouhé procházce jsme udělali také něco pro své zdraví.
Mgr. L. Klufová


Základní škola genpor. Františka Peřiny

Created by © 2011-2018 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy