logotyp
Login

Francie

1.den - Giverny, Rouen
Do Francie jsme dojeli v pořádku. Den jsme zahájili v Giverny, kam jsme dorazili asi v 10 hodin. Poté jsme se vydali na prohlídku do krásného domu Clauda Moneta, kde bylo k vidění spousta replik obrazů známých malířů, prošli jsme se přilehlými zahradami, kde kdysi vysazoval květiny a stromy sám Monet. Měli jsme možnost projít se i japonskou zahradou, kde je slavný most a  jezero s lekníny, které malíř mnohokrát maloval.
Pokračovali jsme  do Rouen, kde jsme si prohlédli orloj a gotický justiční palác, pak jsme měli rozchod na oběd a prohlídku gotické katedrály,  kde jsme hledali relief panny Marie, který(která) prý plní přání. 1. den jsme zakončili poměrně brzy,  ubytovali jsme se již kolem páté,  aby bylo dost času pro regeneraci po dlouhé cestě. Polovina žáků si ještě s doprovodem došla na nákup nebo pro pizzu.
Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie
2. den - Étretat, Den D

Dnes jsme si přivstali, abychom se brzy vydali na výlet, od 7 h na nás čekala francouzská snídaně (čaj, džus, čerstvé bagetky, marmelády, sýry, cornflakes a jogurty). O půl 9. jsme se už vydali na cestu, za necelou hodinku a půl jsme dorazili do přímořského městečka Étretat na Alabastrovém pobřeží, kde jsme po schodech vystoupali na útes ke kostelíčku Notre Dame de la Garde a obdivovali jsme zde výhled na oceán a útesy. Po sestupu do přístavu jsme se vydali na oběd, koupili jsme si palačinky, galletes (tradiční slané palačinky), pizzu a sendviče. Své palačinky jsme museli chranit vlastním tělem před drzými racky, kteří se pokoušeli nam je odnést.
Po poledni jsme se vydali vstříc odpolednímu programu, který se nese ve znamení Dne D-Vylodění v Normandii. Čeká nás tedy návštěva Omahy Beach a poté hřbitova Colleville-sur-Mer, místa odpočinku amerických vojenských hrdinů 2. Sv. Války. V podvečer se ubytujeme v hotelu Ibis v Caen.

Všichni jsou v pořádku a zdají se i spokojeni.
Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie
3. den - Mont Saint Michel, ústřičná farma, Saint-Malo
Dnešní den jsme zahájili velmi brzkou snídaní od 6 do 7 hodin, v 7.30 jsme se nalodili do autobusu a vyjeli vstříc novým zážitkům, cestou jsme dospali náš brzký budíček a o půl 11. jsme již vystoupali uličkami Mont Saint Michel až ke klášteru a katedrále, kde jsme si vychutnali prohlídku, ale také pohled do oceánu a vzhledem k odlivu také do písečných břehů. Pokochali jsme se úzkými uličkami, návštěvou malých obchůdků se suvenýry a také jsme si pochutnali na palačinkách - sladkých (crêpes) a slaných (galettes), dnes už neodolali i největší nadšenci pizzy a zakusili místní specialitu. Cestou dolů jsme se brodili davy turistů, kteří nebyli tak šikovní jako my a přispali si.
Odpoledne nás čeká návštěva ústřičné farmy v Cancale i s ochutnávkou a poté se přesuneme do Saint-Mala, kde si prohlédneme historické přístavní město obehnané hradbami. Zastavíme se v supermarketu a ubytujeme se v hotelu Ibis.

Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie
4. Den - Cap Fréhel, Guéhenno, Côte sauvage, Carnac

Dnes jsme se vydali v 9 hodin ráno na Smaragdové pobřeží až na Cap Fréhel k majáku a užili jsme si výhledy na oceán a krásné útesy. Přejížděli jsme vnitrozemím Bretaně a cestou jsme se zastavili ve vesničce Guéhenno, kde jsme navštívili krásný kostelíček na farním dvoře s Kalvárií, typicky bretaňskou památku. Cestou jsme si udělali piknik na odpočívadle a pokračovali jsme až na poloostrov Quiberon, kde jsme pozorovali Côte sauvage- neboli Divoké pobřeží, opět zcela jiné, než na severní straně Bretaně. Poslední zastávka byla dnes v Carnacu, kde jsme žasli nad tisíci postavených menhirů-obrovských vztyčených kamenů, u kterých známe dobu, kdy byly postaveny, ale o jejich účelu se můžeme pouze dohadovat.
Po náročném dni, ani ne tak fyzicky, ale spíše na přejezdy, kdy jsme zdolali 300km, jsme se dostali do Vannes, před přesunem do ubytovny jsme navštívili naši oblíbenou kantýnu Flanch, kde jsme si dali burger, karbanátky, kuře, pizzu, salátky, prostě každý, na co měl chuť. Dosyta jsme se najedli a šli jsme ještě do supermarketu nakoupit francouzské specialitky. Cesta do ubytovny, která je umístěna v historických budovách kláštera, byla dost napínavá, nevěděli jsme, zda se autobus protáhne úzkými uličkami, ale nakonec jsme to zvládli. Zítra nás čeká dopoledne prohlídka krásného historického přístavního města Vannes. Po 12. se vydáme na cestu domů a zhruba po 400 km si uděláme zastávku v Chartres, kdy navštívíme místní klenot-katedrálu.

Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie Francie
5. den - Vannes, Chartres
Přespali jsme v klášteře a   vyrazili jsme po stopách Tří mušketýrů městečkem Vannes s překrásnými hrázděnými domky, dali jsme si poslední crepés a galletes a vyrazili k domovu. Cestu dlouhou 1500km jsme si zpestřili zastavkou u gotického klenotu, katedrály v Chartres.
Francie Francie Francie Francie
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.